Bokningsvillkor
Att bo på hotell
Vi vill gärna informera dig om vilka regler som gäller då du bokar och/eller bor på Livington Hotel i Vinsta.
Allmänt
Receptionens öppettider är måndag-lördag 8-21, söndag 8-20. Avvikelser kan förekomma
Beställning och bekräftelse
En beställning är bindande i och med att den har bekräftats. Detta kan ske muntligen eller skriftligen, t.ex. via mail. Du och hotellet har därmed träffat ett avtal. Viss möjlighet till avbeställning finns dock – se avsnitt ”Avbeställning och utebliven ankomst”.
Ankomst och avresa
Hotellrummet står till Ert förfogande från kl. 15.00 ankomstdagen. På avresedagen måste Ni lämna rummet senast kl. 12.00.
Sen ankomst
Receptionen är bemannad enligt tiderna ovan, om ni kommer senare ta kontakt med oss i god tid så får du vidare instruktioner.
Avbeställning och utebliven ankomst
Följande regler gäller: Avbeställning ska ske senast kl. 18.00 dagen före ankomst. Uteblir Ni utan avbeställning eller avbeställer senare än kl. 18.00 så måste Ni betala för ett dygn. Om hotellet haft särskilda kostnader med anledning av Er beställning blir Ni ersättningsskyldig för dessa.
Avresa före den avtalade tidens utgång
Har Ni beställt för en bestämd tidsperiod men avreser före denna tids utgång får Ni betala samma ersättning som vid sen avbeställning. Utöver priset för den tid du vistats på hotellet betalar du alltså för ytterligare ett dygn.
Vistelse på obestämd tid
Bor Ni på hotellet på obestämd tid och förlänger din vistelse med ett dygn i taget bör Ni meddela avresan senast kl. 16.00 dagen före du ska resa. I annat fall får Ni betala för ett extra dygn. Om hotellet inte längre kan låta dig disponera rummet har du rätt att få veta detta senast kl. 16.00 dagen före avresan.
Barn och extrasängar
Barn upp till 10 år sover fritt i förälders säng. Maila info@livingtonhotel.se gällande förfrågningar om extrasängar och barnsängar.
Hotellets skyldigheter
Om hotellet inte kan ge dig rum enligt överenskommelse, har du rätt att utan merkostnad få ett likvärdigt eller bättre rum inom hotellet eller på hotell med likvärdig standard.
Reklamation
Klagomål på Hotellrummet skall framföras till receptionen så snart som möjligt, dock senast kl 12:00 dagen efter ankomst. Fel som uppstår under din vistelse skall omgående meddelas till receptionen eller om inte hotellrummet som tillhandahållits är i utlovat skick. Kan Livington Hotel Vinsta inte åtgärda detta, har du rätt att säga upp avtalet.
Giltighet
De avtalade priserna är bindande för båda parter, hotellet förbehåller sig emellertid rätten att justera priserna som följd av ändrade kostnader vid höjda skatter och avgifter, eller andra omständigheter utanför hotellets kontroll.
Ansvar vid skada
Gästen, eller den som står som garant för rummet, är ansvarig för skada på lokaler som följd av oaktsamhet eller oförsvarligt uppträdande av gästen. Vi påminner om att Livington Hotel Vinsta är rökfritt. Vid överträdelse kommer hotellet att kräva ersättning för skadad egendom och/eller extra städning av rummet. Denna ersättning är lägst 2.000 SEK och kommer att debiteras sluträkningen till gästen som står som ansvarig för rummet.
Force majeure
Händelser utanför avtalsparternas kontroll – till exempel strejk, lockout, brand etc. som gör det omöjligt att uppfylla förpliktelserna i detta avtal – ger rätt till att häva avtalet utan ersättningsansvar.